Carnavalsoptocht

Carnaval .... da's echt niks voor mij.
Maar ja als een bevriend fotograaf je uitnodigt om te kijken bij dè carnavalsoptocht van De Kempen in Hapert, ga je maar eens mee. En wat blijkt? Dit is echt mooi om te zien!. Dit jaar is mijn 2e keer.
Niks hossen, niks slechte carnavalsdeuntjes en nee ook geen openbare dronkenschap. In de hele optocht is geen bier te zien. Ik schat wel in dat vooraf en vooral na afloop veel deelnemers moeten worden gelaafd.

Verkleed als fotograaf van boven de grote sloot begeef ik me onder het publiek. Heel veel foto's gemaakt, maar hier een kleine selectie.

Circa 40 groepen uit de regio nemen deel aan de optocht, de helft daarvan bestaat uit grote prachtige wagens.
Hieronder slechts enkele details daaruit. Maar we beginnen natuurlijk met een paar leden van de Raad van 11 van carnavalsvereniging De Pintenwippers.
 Ook jonge raadsleden doen mee.
 Serieus toezichthoudend raadslid.
De wagens zijn ware kunstwerkjes..

Spuit elf kan natuurlijk niet ontbreken.
Het allermooiste blijven toch de deelnemers zelf. Heel langzaam beweegt de optocht zich voort en ongeveer elke 20 meter stopt de karavaan. Dan wordt door elke groep vol passie een mini act opgevoerd, begeleid door opzwepende zelfgemixte muziek vol humor. Oké, niet altijd even verfijnt, maar vooruit vandaag mag het.

Wat doe ik hier eigenlijk?
Kleurrijk is in een carnavalsoptocht wel een kenmerk.

Verder vooral veel plezier.

Uitbundig maar ook ingetogen.

Vermoeiend is het natuurlijk wel, wat bij sommigen toch wel zichtbaar is ....

Vooral voor de kleintjes op de wagen is het vermoeiend en bovenal ingewikkeld.
 Maar zeker als je een bloem bent moet je gewoon blijven lachen.
Behalve de optocht is ook het publiek interessant om te zien.




Genoeg foto's. Een volgende keer moet u echt maar eens zelf gaan kijken. Ik kan 't aanraden!


1 opmerking:

  1. Erg leuk! Je hebt er bewust een verhaal van gemaakt en dat pakt verrassend boeiend uit. Het geeft ook mooi de sfeer van de optocht weer, inclusief het hooggeëerd publiek. Ik zeg: voor herhaling vatbaar!

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen